Monday 31 October 2016

MONTHLY READS - OCTOBER

Hi bookworms! October is Octover so I have another monthly reads for you!

I'm sorry for the lack of posts in the past two months, I really am. The thing is, my phone broke down at the end of August and it's still not repaired, and I don't really feel like making posts without photographs in them. Hopefully the phone will be back in no time now.

Let's have a look at how I managed with my reading in October. Just because I'm not reviewing doesn't mean I'm not reading, even though my September monthly reads post might have made you think otherwise. Let's have a look at what I read this month!

In October aka Halloween month I managed to read five books. That's way better than last month! So, without further ado, let's have a look at them.

Arthur Rimbaud
Genre: poetry
First published: —
Pages: 200
Language: Czech
Type: Hardback

Rating: 5/5

As you can probably say by now, I'm very fond of poetry — and Rimbaud is hands down one of my most favourite poets. Reading his poems when the cover looks the way it does was absolutely dreamy. I enjoyed it very much. I liked Vítězslav Nezval's translation and I'm definitely planning on getting this little book in English, too.


Květy Zla
Charles Baudelaire
Genre: poetry
First published: 1857
Pages: 184
Language: Czech
Type: hardback

Rating: 5/5

I couldn't possibly read Rimbaud's poems without reading the poems of a person he considered to be something like a god, could I? Baudelaire has his rightful place in my heart. Again, this books was translated by Vítězslav Nezval and he did a really good job. Again, look at the beautiful cover art. I'm crying at how beautiful it is. Two of my most favourite things — art and poetry — collided and made something beyond perfect. And again, I'm planning on getting this book in English as well.


Král Lávra

Karel Havlíček Borovský
Genre: poetry
First published: 1870
Pages: 38
Language: CzechType: e-book

Rating: 2/5

What can I say. It's a Czech classic and I only read it because it's short and it's for school. It's accompanied by a few drawings that made it more exciting to read, but in overall it was the average for me. Two out of five stars.



Romeo and Juliet | Romeo a Julie
William Shakespeare
Genre: tragedy
First published: 1595
Pages: 203
Language: Czech / English
Type: hardback

Rating: 4/5

I absolutely loved this. I saw a really great version of the play earlier this year (at the start of September) and I simply adored it. It was funny, sad, all that it should be. I read it for school, yes, but it's one of the school readings that I do not mind at all and that I will love getting back to. If you haven't read Shakespeare, do yourself a favour and do it. Just for the sake of the humour in that.


Carry On
Rainbow Rowell
Genre: YA, fantasy
First published: 2015
Pages: 521
Language: English
Type: paperback

Rating: 5/5

Finally. Finally a book that helped me out of my misery, out of my reading slump. Baz and Simon are exactly what I needed. This whole book is exactly what I needed. Lesbian pixies, gay vampires, bisexual mages. It was something totally different than I expected from Rainbow after my last experience with her book, but this just entirely overcame my expectations. I absolutely loved it and I highly recommend this book to all fans of YA novels with ships that have the power to end you. And also to all those who are not really huge YA fans, you will be after reading this, trust me. A more detailed review is to come, so stay tuned!


What about your October? How was it? Any tips for great books or warnings about books we shouldn't even put our hands on? 

6 comments:

  1. Naprosto famózní výběr knih, připomínáš mi, že bych se měla tou poezií začít trošku zabývat. Jenže já jsem bohužel takový trochu konzumní čtenář, takže čtu a čtu a málokdy si nějaké dílo umím opravdu náležitě vychutnat a u poezie je to obzvlášť potřeba :)
    Jinak se mi děsně líbí to tvé nadšení z Carry on a fakt se moc těším na recenzi, už abys měla telefon doma :)
    Měj se krásně, Kačí a už bychom snad mohly ještě spolu s Týnkou někde vypátrat nějaký ten volný den a něco podniknout :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jsem na poezii děsně vybíravá a jen tak něco se mi taky nelíbí. Jenže tyhle dvě knížečky (upozorňuju, že každá za 65 korun z Levných knih), jsou něco naprosto ÚŽASNÉHO a rozhodně doporučuju. Nezvala nemusím, ale tenhle jeho překlad se vážně povedl a já absolutně nelituju, že jsem si tyhle krásky pořídila. Rimbaud i Baudelaire jsou vážně božští — a Rimbaud mě navíc děsně fascinuje i jako osobnost. (Doporučuju shlédnout film Úplné zatmění, ve kterém hraje Rimbauda mladý Leo DiCaprio a Verlaina David Thewlis.)

      Carry On je DOKONALÁ záležitost. Určitě moc moc doporučuju, protože i přesto, že vím, že ty úplně YA nemusíš, tak tohle je tak strašně super, že to ani nemůžu slovy popsat. Je to prostě Harry Potter s mobilama a navíc je to sen všech "fangirls". Takže jo, doporučuju.

      A určitě vás samozřejmě ráda uvidím, jak jsem říkala, jen nevím, jak na tom teď v listopadu budu s časem. A taky s rozpočtem na knihy, poněvadž jsem zrovna včera platila lístek na koncert (což je prostě životně nutná záležitost!!!). Domluvíme se. :)

      Měj se nádherně zatím!

      Delete
  2. Káťo, to je nádhera. Trochu mě mrzí, že jsem od poezie tak nějak odpadla, dříve jsem ji četla hodně a teď asi už nějak blbnu nebo co :D Funguješ pro mě v tomhle směru jako parádní inspirace a motivace, teď jen někde ukrást ten čas a pořádně se do toho pustit :) Jinak souhlasím s Haničkou, byla bych ráda za nějaké setkání, jen bude ten můj listopad bohužel trochu komplikovanější, protože připravuji něco důležitého kolem diplomky, takže za mě spíše někdy ke konci... Nějak se jistě domluvíme, budu se na Vás obě těšit. Měj se krásně!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw, děkuji. ^^

      Myslím, že zrovna Rimbaud a Baudelaire jsou skvělí autoři, takže jump on the bandwagon. Myslím, že tyhle dvě knížečky (ZA 65,- JEDNA!!!!!) jsou skvělá investice. Navíc i nádherně vypadají!

      Jak jsem psala v odpovědi Haničce, taky to budu mít takové hektické tenhle měsíc a je dost možné, že čas na výlet a peníze na shopping spree budu mít až koncem měsíce/začátkem toho dalšího. Všechno to je o domluvě, ofc. :)

      Měj se nádherně a taky se budu moc těšit!

      Delete
  3. Páni, to som nevedela, že máš rada poéziu, čo je vážne krásne...ja jej vôbec nerozumiem -_-, takže sa do jej čítania ani nehrniem :D Čo sa týka poslednej spomínanej knihy, tak som ju už u nás zaznamenala, no mňa ani trocha neláka. Síce sa mi táto fanfiction vo Fanúšičke páčila a vďaka nej som knihu dokázala dočítať (inak ju považujem za takú priemernú YA), no viac mi už netreba :D Tak, prajem ti, aby sa mobil dal rýchlo do poriadku, aby si mohla články obohacovať svojimi fotkami♥...maj sa krásne ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poezii zbožňuju, actually. Moc lidí by to do mě neřeklo, ale fakt si jí užívám. Taky nejsem žádnej znalec, ale mám k poezii, literatuře a celkově k umění strašně pozitivní vztah (ani nevím, kde se to ve mně bere), takže si to tak nějak dokážu užít i bez toho, aniž bych potřebovala dělat nějaký sáhodlouhý rozbory o tom, jak přesně to autor mohl myslet a tak. Prostě vidim slova, který jsou seskupený dohromady v takovým stylu, že mi z toho plesá srdéčko, a miluju to. Takhle přesně to mám třeba s "Romeo, Julie a tma", kde se mi příběh nelíbí a i dialogy mi přijdou občas divný, každopádně ta omáčka okolo je tak hezky napsaná, že jsem si vlastně užívala jenom to, jak krásně je to napsaný, bez ohledu na ten děj. (Ano, sama se do toho, co tu plácám, začínám motat.) Prostě a jasně — aby sis mohla užít poezii nepotřebuješ bejt znalec, stačí umět číst a milovat slova, that's it. Na poezii je taky hrozně krásný, že i když ti ve škole řeknou, co má bejt metafora pro co, co má co znamenat, tak když si tu báseň čteš, tak si tam můžeš najít individuální meaning. A to já jednoduše zbožňuju. Rozhodně ti doporučuju poezii zkusit, třeba klidně i Rimbauda s Baudelairem, i když ti jsou teda dost specifičtí a chápu, že nejsou pro každého (jestli o nich a jejich životech něco víš, tak víš, o čem mluvím).

      Já jsem Fangirl nečetla a podle toho, co jsem viděla na goodreads, tak Fangirl se točí hlavně okolo Cath (jmenuje se tak?) a ne přímo okolo Baze a Snowa. Ti to podle mě hodí úplně na jinou úroveň. Já třeba Fangirl vůbec číst neplánuju. :)

      Děkuju za nádherný komentář, omlouvám se za tu nekoherentní odpověď, a měj se nádherně!

      Delete